“Dizi Oyuncuları Gerçek Performanslarını Dizilerde Gösteremiyorlar”

Türk Sinemasının son zamanlardaki en yüz güldüren filmleri arasında yer edinen Patron Mutlu Son İstiyor, Görümce, Kocan Kadar Konuş ve son olarak Arif V 216’nın yönetmen koltuğunda oturan Kıvanç Baruönü CRI Türk’te Irmak Hekimoğlu’nun hazırlayıp sunduğu Pano’ya konuk oldu. Baruönü, Arif V 216’ya gelen eleştirilerden sektöre kadar birçok konuda samimi açıklamalarda bulundu.

“CEM’İN FİLMLERİNİ TARKAN’IN ALBÜMLERİNE BENZETİYORUM”

CRI Türk’te yayınlanan Pano’da Irmak Hekimoğlu’nun sorularını cevaplayan başarılı yönetmen Kıvanç Baruönü uzun yıllardır birlikte çalıştığı Cem Yılmaz ile ilgili samimi açıklamalarda bulundu. Arif V216 öncesinde birçok reklam filminde Cem Yılmaz ile beraber çalıştığını anlatan Baruönü, sinemada Cem Yılmaz ile ilk kez bir araya geldiklerini ve Yılmaz ile çalışmanın çok keyifli olduğunu dile getirdi. Cem Yılmaz’ın işini titizlikle yaptığını vurgulayan Baruönü seyirciye çok fazla kıymet verdiklerini bu yüzden de aslında sadece Arif V216’da değil birçok işlerinde çok büyük emekler sarf ettiklerini vurguladı. Arif V216’ya gelen eleştiriler hakkında da konuşan Kıvanç Baruönü, “Ben Cem’in filmlerini Tarkan’ın albümlerine benzetiyorum. Albüm çıkmadan önce Tarkan’ın da hayranları beklentilerini çok yüksek tutuyor. Çıktığında ise önce bir eleştiriyorlar. Sonra bir bakıyorsunuz günden güne o şarkıları herkes dinliyor. Cem’in filmleri de öyle. Zaman içinde demleniyor ve anlamını buluyor” diye konuştu. GORA’nın da ilk çekildiği zamanlarda herkes tarafından eleştirildiğini, “skeç gibi film” denildiğini hatırlatan Baruönü, şu anda GORA’dan herkesin efsane olarak bahsettiğini ifade etti.

“ŞAHANLA ÇALIŞMAK İSTERİM”

Ünlü yönetmen Kıvanç Baruönü, medyada sürekli Cem Yılmaz ve Şahan Gökbakar’ın karşılaştırılmasıyla ilgili de açıklamalarda bulundu. İkisinin de farklı işler yaptığını ve bu farklı işlerin kıyaslanmasına gerek olmadığına vurgu yapan Kıvanç Baruönü, “Recep İvedik kendini kabul ettirmiş ve izleyici tarafından sevilen, sahiplenilen bir karakter. Benzerleri yapılmaya çalışıldı ancak tutmadı. Bu da onların başarısını gösterir” dedi. Irmak Hekimoğlu’nun “Siz, Şahan Gökbakar ile çalışmak ister miydiniz” sorusuna da yanıt veren Baruönü, “ Eğer bir yere faydalı olacaksam orada olmak isterim. Onların oturmuş bir ekibi var. Fakat farklı bir işte farklı bir rolde Şahan ile tabii ki çalışmak isterim. Neden olmasın” diye konuştu.

“ARİF V 216 ESKİ BİR DOSTLA BULUŞMAK GİBİYDİ”

Crı Türk’te yayınlanan Pano’ya konuk olan başarılı yönetmen Kıvanç Baruönü, Arif V 216 filminde anlatmak istediklerini dile getirdi. Türkiye’de şu anda herkesin birbirine yabancılaştığını, eski birlik ruhunun kaybolduğunu ve bireyselleşen insanlar haline geldiğimizden bahseden Baruönü, filmde o eski zamanların dostluğunu, arkadaşına sahip çıkmanın önemini vurguladıklarını “ Arif V 216 bir dostluk hikayesi, bizim için de seneler sonra eski bir dostla buluşmak gibiydi” ifadeleriyle dile getirdi.

“İÇİMİZDEKİ KÖTÜLERİ AYIKLAMAYA İHTİYACIMIZ VAR”

Arif v 216’dan yola çıkarak toplumsal eleştirilerde de bulunan Baruönü, insanların giderek yalnızlaştığını, hoşgörüyü ve iyiliği kaybettiğini dile getirdi. “Ülke olarak biraz iyiliğe ihtiyacımız var” diyen Baruönü, “içimizdeki kötüleri ayıklamaya ihtiyacımız var” dedi.

“ARİF V 216’DAN SENELER SONRA BİLE AKILDA EN KALACAK KARAKTER ZEKİ MÜREN”

Kıvanç Baruönü Arif V216’da kendisi için en özelin karakterin hangisi olduğu yönündeki soruyu içtenlikle cevaplayarak “Yönetmen olarak bütün oyuncularla bütün karakterlerle bir bağ kuruyorsunuz. Birbirinden ayırmak çok zor” dedi. Arif V 216’da Çağlar Çorumlu’nun canlandırdığı Zeki Müren karakterinden de bahseden Baruönü, “Çağlar bizi çok heyecanlandırdı. Çok güzel bir performans sergiledi. Çekimler dışında telefonda konuştuğumuzda bile Zeki Müren gibi konuşuyordu. Arif v 216’dan seneler sonra bile akılda en kalacak olan karakter Zeki Müren herhalde. Zeki Müren bile görse şaşırırdı” diye konuştu. 

“ARİF V 216’YI CEM YILMAZ DEĞİL DE BAŞKASI YAPMIŞ OLSAYDI HAYATA GEÇMEZDİ”

Sinema sektörünün çok büyük paralarla döndüğünü dile getiren Baruönü, maddiyatın yanında büyük emekler de verildiğini söyledi. Arif V 216’da da çok fazla emek olduğunu herkesin A dan Z ye çok çalıştığını ifade eden Baruönü, bu işin de aslında böyle yapılması gerektiğini, kendilerinin de buna inandığını ifade etti. Baruönü, Arif V 216 ile ilgili “ Arif V 216’yı Cem Yılmaz değil de başkası yapmış olsaydı, hayata geçmezdi” dedi.

KıvançBaruönü-2

“İLYAS SALMANLARIN DÖNEMİNDEKİ GİBİ SENARYOLAR YAZILMIYOR”

Kıvanç Baruönü, Irmak Hekimoğlu’nun kısa süre önce CRI Türk’ten Tülin Tonkuş’a konuk olan usta sanatçı İlyas Salman’ın bazı aktörler hakkında yaptığı “vasat” açıklamasıyla ilgili düşüncesini sorması üzerine “ Ustanın sözünün üstüne söz söylemek haddim değil ancak şöyle bir bakış açısı getireyim. İlyas Salmanların döneminde gibi senaryolar yazılmıyor olabilir mi?” dedi. O dönemlerde aile ve arkadaş kavramının altını çizen senaryoların yazıldığını anlatan Baruönü şu anda durumun böyle olmadığını söyledi.  Baruönü, oyunculuklar ilgili ise “her oyuncu her rolü oynayacak diye bir kaide yok” açıklamasını yaptı.

“KIVANÇ AYNI KALIBIN İÇİNDE GİTMİYOR”

Arif V 216’nın yönetmeni Kıvanç Baruönü, Irmak Hekimoğlu’nun “son dönemlerde ekranların en çok izlenilen dizilerine imza atan isimlerden Kıvanç Tatlıtuğ, Burak Özçivit, Kerem Bursin gibi isimlerden hangisiyle çalışmak isterdiniz” sorusuna da samimi bir cevap verdi. Baruönü, Kıvanç Tatlıtuğ ile Kelebeğin Rüyası filminde birlikte çalıştıklarını ve Kıvanç Tatlıtuğ’un işinde ne kadar titiz olduğunu gördüğünü söyleyerek “ Ben Kıvanç’ın bütün işlerini çok seviyorum. Kıvanç, riskli projeler alıyor. Kendini sürekli yeniliyor ve aynı kalıbın içinde gitmiyor” diye konuştu.

“UZUN YILLAR DİZİ YAPMIŞ BİR OYUNCUYLA SİNEMAYA ÇIKIYOR OLMAK ÖNCESİNDE AYRI BİR ÇALIŞMA GEREKTİRİYOR”

Televizyon sektörüyle ilgili konuşan Kıvanç Baruönü, şimdilik dizi yönetmenliği yapmak istemediğini şartların çok zor olduğunu dile getirdi. Oyuncular için de durumun böyle olduğunu ifade ederek “Yönetmen, senaryoyu oyuncunun önüne koyuyor ve bir telefonla konuşma sahnesinin 3 dk içinde oynamasını istiyor. Oyuncu haliyle bu üç dakikayı doldurabilmek için duruyor. Esler veriyor. Sinemada böyle bir şey yok. Bu yüzden uzun yıllar dizi yapmış bir oyuncuyla sinemaya çıkıyor olmak ayrı bir performans gerektiriyor” ifadelerini kullandı.

“DİZİ OYUNCULARI GERÇEK PERFORMANSLARINI DİZİLERDE GÖSTEREMİYORLAR”

Kıvanç Baruönü, dizi sektörünün sürelerinin uzunluğundan ve çalışma şartlarından bahsederken bunun oyunculara etkisi hakkında da konuştu. Baruönü, “Dizi oyuncuları aslında gerçek performanslarını dizilerde gösteremiyorlar” dedi.

“TÜRK SİNEMASI DİZİLERİN TATİLE GİRDİĞİ 2-2,5 AYA SIKIŞMIŞ DURUMDA”

Ünlü yönetmen Kıvanç Baruönü, dizi sektörünün uzun ve yorucu çalışma saatlerine dayandığını ve oyuncularla bu dönem içinde sinemada çalışmanın zor olduğunu dile getirdi. Baruönü, “Türk sineması dizilerin tatile girdiği 2, 2.5 aya sıkışmış durumda” diye konuştu.

“TÜRKİYE’DE KOMEDİ FİLMLERİNİN ARTIYOR OLMASI TOPLUMSAL OLARAK GELDİĞİMİZ ÇİRKİNLİĞİ GÖSTERİYOR”

Kıvanç Baruönü, Türkiye’de komedi filmlerinin artmasıyla ilgili de çarpıcı bir yorumda bulundu. İnsanların artık başkalarının dertleriyle dertlenmek istemediği için komedi filmlerinin arttığını söyleyen Baruönü, “Türkiye’de komedi filmlerinin artıyor olması toplumsal olarak geldiğimiz çirkinliği gösteriyor” ifadelerini kullandı.

Paylaş